פרטים עלי

התמונה שלי
מורה בקונסרבטוריון מלמד באופן פרטי מגיע עד לבית התלמיד. מלמד גם בסקייפ, ליצירת קשר 0526767682 יבגני

יום שלישי, 13 בספטמבר 2011

ואי איזה לחות מטורפת !!! גם הגיטרה שלכם מרגישה את זה.

אהלן חברים, מקווה שככה קיבלתם מושג קצת על הבלוג ומה יהיה בו,

אז אני אשמח לספר לכם על בעיה שאני נתקל בה לעיתים קרובות.
ואולי מספר פתרונות, לצערי גיטרת הפלמנקו נורא מושפעת מהלחות שבאוויר
מהסיבה שהעץ בגיטרה נורא דק. אני מטייל הרבה עם הגיטרה שלי מהסיבה
שאני הולך לתלמידים הביתה או מופיעה בכל מיני מקומות, כתוצאה מכך יוצא לי הרבה פעמים
לחשוף את הגיטרה למזג האוויר "הנעים והיבש" שבארץ.

שבוע שעבר אני ניגנתי במועדון,זו לא הייתה הופעה אלה בשביל הכייף נפגשים אנשים מנגנים ושרים
ופשוט לא יכולתי לכוון את הגיטרה לא משנה כמה ניסיתי פשוט בלתי אפשרי היה לכוון אותה.
התנאים היו נוראים בחוץ חם ולח נורא ובחדר שבו ניגנתי היה מזגן שעבד בכל הכח ,
אז למה לא יכולתי לכוון את הגיטרה ???

פשוט מאוד הגיטרה עברה משבר הסתגלות. בדרך למועדון הגיטרה ספגה
את האקלים החיצוני שהיה מחוץ למועדון(כמובן שהגיטרה נחה לה בתוך קייס קשיח שדיי מבודד אותה מהתנאים בחוץ)
אחרי כל הנסיעה למועדון שהגיטרה כבר דיי התרגלה לחום וללחות נכנסתי לחדר קר ויבש יחסית.
והגיטרה השתגעה ממש צעקה עלי. מה שתיארתי עכשיו זהו מקרה ממש קיצוני שבכלל לא יכולתי לכוון את הגיטרה.

עכשיו מה שקורה לרוב שהגיטרה בהחלט מאבדת טיפה את הכיוון שלה ואת זה אפשר לפתור
אך הפתרון לא הכי אידאלי אלה פשוט לא יוציא אותכם מדעתכם.

בשיניי מזג אוויר מה שנוטה לאבד כיוון זה שלושת המתרים הראשונים (מיתריי הניילון)
אז כדאי לשים לב אליהם. במזג אוויר קר המיתרים נוטים ליפול בכיוון כך מי יכול ליפול ל מי במול,
המלצה שלי לכוון טיפה יותר גבוהה כך שהכיוון יפול למקום הנכון ויתן לכם סוג של נחת לכמה דקות,
בדיוק מה שיספיק לכם לנגן אלגריה נחמדה.

במקרים של חום וחשיפה לשמש המקרה לרוב הוא הפוך אז בעצם אנחנו צריכים להוריד את הכיוון,
כמובן במידת ההגיון. ברוב הפעמים במידה ויש לכם הופעה עדיף להגיעה לפני כדי שהגיטרה
 תסתגל לאקלים.

לגביי כמה זמן לפני אתם תחליטו או הגיטרה שלכם.

מה הם התנאים האידיאלים לגיטרה ???
 התנאים האידיאלים לגיטרה הם בין 40% - 60% לחות
ו 26 - 20 מעלות חחח איזה בעיה.

מסתבר ש בישראל הזמן הטוב ביותר עבור הגיטרה הוא בסתיו :).
אני מקווה שפוסט הזה עזר לכמה מכם להבין למה יש ימים
שהגיטרה מרגישה מוזר ונשמעת שונה כשבימים אחרים היא נשמעת
כמו גיטרה באיכות הכי גבוהה...

מאחל לכם הרבה מוסיקה טובה ותנאיחם טובים לגיטרה שלכם :)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה