פרטים עלי

התמונה שלי
מורה בקונסרבטוריון מלמד באופן פרטי מגיע עד לבית התלמיד. מלמד גם בסקייפ, ליצירת קשר 0526767682 יבגני

יום שבת, 3 בספטמבר 2011

איך בוחרים גיטרה פלמנקו ומה ההבדל בין הגיטרה הקלסית

אהלן חברה, אז איך בוחרים גיטרה פלמנקו להתחיל איתה את הלמידה ?

נתחיל בזה שאני אסביר מהיא גיטרת פלמנקו ומה באמת ההבדל בינה לבין גיטרה קלאסית.
מבחוץ שני הגיטרות נראות אותו הדבר בצורה, אך מבפנים שניהן שונות לחלוטין.

גיטרת פלמנקו - לרוב בנויה מעץ אשוח וברוש, כאשר לוח התהודה עשוי מאשוח והצדדים וגב עשויים מברוש.
העץ העליון נורא דק ביחס לגיטרה קלאסית ונע בין 1.9 ל 2.5 מילימטר שזהו עץ דק מאוד.
עץ האשוח הוא אינו דחוס כמו סוגים אחרים יותר דחוסים מה שנותן לגיטה בעצם את הצליל שלה.
גיטרת הפלמנגו הרבה יותר קלה מגיטרה קלאסית מסיבה זו. בגיטרת הפלמנקו גובה המיתרים נורא נמוך
ונע בין 3 - 2.5 מילימטר בשריג ה 12 . לגיטרת הפלמנקו המסורתית יש מן צליל חד וקצר בלי יותר מידי נפח קצת ברזלי אפשר לומר.






היום יש נגנים שמחפשים מן שילוב בין גיטרת הפלמנקו ולבין הגיטרה הקלסית שילוב שיתן צליל צליל טיפה יותר נפח אבל עדיין ישמור על הצליל של הפלמנקו. מכך יצא שיש גיטרה פלמנקו "בלנקה" וגיטרה פלמנקו "נגרה".


גיטרה קלאסית - הגיטרה הקלאסית בנויה מהמון סוגי עצים שונים כאשר לוח התהודה יכול להיות ממגוון של עצים, הגב והצדדים גם כן עשויים ממגוון של עצים. העץ העליון לרוב הרבה יותר עבה ויכול להגיע אפילו עד ל 4 מילימטר.
מסיבה זו הגיטרה שוקלת הרבה יותר. המיתרים בגיטרה קלאסית גם הרבה יותר גבוהים מה שנותן צליל הרבה יותר חזק ומלא(כמובן שגם סוג העץ משפיע על הצליל).

 

אם אנחנו מחפשים גיטרת פלמנקו אז אני בהחלט יכול להמליץ על חנות בשם טנור הנמצאת בחדרה שמוכרת אחלה גיטרות להתחיל איתן את תהליך למידת הפלמנקו. אני ממליץ בחום לנגן על הגיטרה לפני שקונים אותה בשביל להבין אם היא נוחה. אם אתם מתביישים כי אתם לא יודעים פלמקו או לא יודעים לנגן עדיין ,לא חשוב עדיין כדאי שתחזיקו אותה בידיים שלכם.  

*חשוב לבדוק האם הרווח ביןם המיתרים שווה (בין המיתר השישי לחמישי ,רביעי לשלישי וכך הלאה)
לא צריך להביא סרגל בשביל זה אפשר לראות גם בעין

*צריך לשים לב לגובה המיתרים חשוב שהגובה יהיה נמוך מספיק בעתיד תלמדו שישנה טכניקה שנקראת "גלופה"
שנותנים דפיקה על העץ מלמעלה, במידה והמיתרים לא נמוכים מספיק אנחנו נפגע בעור של האצבע מעל הגיטרה.

*כדאי לדאוג שיש גלופדור מן יריעת פלסטיק על לוח התהודה, הגלופדור משמש כהגנה מהמכות שאני נותנים לעץ
כאשר אנחנו משתמשים בטכניקה.

דבר נורא חשוב חברים אם אומרים לכם שזוהי גיטרה פלמנקו והמיתרים בא גבוהים אתם לעולם לא תדעו אם הגיטרה שווה משהו מסיבה פשוטה מאוד אתם לא תקבלו את אותו הצליל שאתם צריכים, כדאי שתגידו למוכר שיוריד את גובה המיתרים ומקסימים אתם תחזרו לבדוק אותה. לא לקנות על עיוור!!! ישנם מוכרים שיגידו אין בעיה תמיד אפשר להוריד את הגובה. תגידו שיורידו ואז אתם תשקלו אם לקנות או לא (גיטרות שמיוצרות במפעלים לא תמיד מגיעים לחנויות עם מיתרים בגובה הנכון).

גיטרה שאני קראתי המון ביקורות טובות עליה היא YAMAHA

CG171SF

לפי ידעתי מי שמייבא YAMAHA לארץ היא רשת כלי זמר אבל אני בטוח שיש עוד חנויות שמוכרות אותן.
 כדאי לבדוק.

עכשיו ,במידה ואחרי שקראתם את המאמר הזה ואתם עדיין מבולבלים או יש לכם שאלות אני אשמח
לענות לכם עליהן ולעזור לכם.

למעוניינם ללמוד אני מלמד בקונסרבטוריון יקנעם, אתם מוזמנים ליצור קשר ולבקש אותי בתור המורה שלכם.
יבגני ברשדסקי.

במידה ואתם מאיזור חיפה והקריות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 0526767682 יבגני.
אני מגיע גם לבית התלמיד תלוי במיקום מגוריכם.

במידה ואתם גרים רחוק, אני מלמד גם דרך סקייפ (20 דקות ניסיון חינם לבדיקת מהירות ואיכות).

מקווה שעזרתי שיהיה לכם המון מוסיקה טובה.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה