פרטים עלי

התמונה שלי
מורה בקונסרבטוריון מלמד באופן פרטי מגיע עד לבית התלמיד. מלמד גם בסקייפ, ליצירת קשר 0526767682 יבגני

יום שבת, 8 באוקטובר 2011

פיקדו !!!

אהלן חברים, אני מאמין שהנושא מסביר על מה אני אכתוב היום.

מהי הטכניקה הזאת ?

פיקדו זו בעצם טכניקה שבעזרתה אנחנו מנגנים סולומות
עם 2 אצבעות שבעצם מתחלפות אחת אחרי השניה, I ו M

הרעיון בפיקדו הוא בעצם שברגע שהאצבע פרטה היא נחה על המיתר שמעל
לדוגמא במידה והאצבע I פרטה את המיתר הראשון(הכי דק) היא בעצם נחה על המיתר השני וכך גם אצבע M.
הדרך הכי טובה להתאמן על הטכניקה הזאת היא להתחיל לאט נורא לאט כדי לקבל תחושה באצבעות.
אני ממליץ להתחיל עם מהירות של 40 -60 ולנגן תו לפעימה. בכדי לעשות את ההסבר פשוט
תתאמנו בעצם עם סולם כרומטי, אני יודע שהסולם הכרומטי יכול לשעמם או להשמע מעצבן
אבל הוא בהחלט מצויין לאימון.

מה הוא סולם כרומטי ???
סולם כרומטי הוא בעצם סולם של חצאי טונים ככה יוצא שאתם מנגנים 12 צלילים באוקטבה.
דו, דו#, רה, רה# , מי, פה, פה#, סול, סול#, לה, לה#, סי. אני ממליץ להתחיל מהמיתר הנמוך
ביותר(המיתר השישי) ולעלות עד למיתר הגבוהה ביותר, בעצם לחזור עליו בלי סוף :).
 אני גם קורא לאימון הזה 1,2,3,4 מהסיבה שביד שמאל שלנו(היד הלוחצת) אנחנו מנגנים
בעזרת ארבעת האצבעות 1,2,3,4 .

כפי שאמרתי אני ממליץ להתחיל נורא לאט ובעצם לנגן תו לפעימה.
ברגע שאתם מצליחים ושולטים במהירות הזאת אין שום סיבה
להעלות את המהירות של המטרונות פשוט תשנו את המשקל של התו.

מהו המשקל של התו ????
המשקל הוא בעצם האורך של הצליל שמופק מהתו שאנחנו מנגנים.
בקצב של 4/4 מה שאומר בעצם 4 פעימות לתיבה(הסבר למטה) כפי שאנחנו סופרים
בדרך כלל כך 1 2 3 4 1 2 3 4 יכול להיות משקל של תו שלם מה שאומר לנו לנגן
את התו פעם אחת ושיצלצל לאורך כל ארבעת הפעימות. ישנו גם תו חצי או 2/4
יצלצל לאורך 2 פעימות, כך בעצם יכנסו לנו 2 תווים לתיבה וכך יש לנו גם
את הרבע 1/4 מה שבעצם יתן לנו תו לפעימה.
אני ממליץ להתאמן בהתחלה ברבעים כל פעימה של המטרונות אנחנו ננגן תו.
לאחר שקיבלנו שליטה במהירות אנחנו נשנה את המשקל ל 1/8 וננגן 2 תווים לפעימה.
וכך גם ל 1/16 מה שנותן לנו 4 תווים לפעימה.


מהי תיבה ???

בתיווי מוזיקלי, תיבה (באנגלית: bar or measure) היא מקטע זמן, המוגדר על ידי מספר נתון של פעמות של משך זמן נתון. באופן טיפוסי, קטע מוזיקלי בנוי ממספר תיבות באותו אורך, ובכתב התווים המקובל בימינו, מספר הפעמות בכל תיבה מופיע בראשית היצירה, ליד סימן המשקל (לדוגמה, 3/4). (לא נכתב על ידי)

בהצלחה עם הטכניקה למי שלא מסתדר מוזמן לפנות אלי.

למעוניינם ללמוד אני מלמד בקונסרבטוריון יקנעם, אתם מוזמנים ליצור קשר ולבקש אותי בתור המורה שלכם.
יבגני ברשדסקי.

במידה ואתם מאיזור חיפה והקריות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 0526767682 יבגני.
אני מגיע גם לבית התלמיד תלוי במיקום מגוריכם.

במידה ואתם גרים רחוק, אני מלמד גם דרך סקייפ (20 דקות ניסיון חינם לבדיקת מהירות ואיכות).

מקווה שעזרתי שיהיה לכם המון מוסיקה טובה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה